donderdag, maart 20

Eerste dagen

Dag iedereen,

Hier dus de blog over mijn stage in Nigeria, geniet ervan zou ik zeggen...

Mijn eerste week stage zit er al bijna op. Heb veel geluk gehad met het feit dat woensdag en vrijdag vakantiedagen zijn... Toch een redelijk grote
aanpassing om van ons koude landje in de laffe hitte te gaan werken. Gelukkig heb ik al leren wandelen als een echte Nigeriaan, de volle 20cm per stap.

Kort relaas van de trip;
Mijn heenreis is zeer goed verlopen, vanaf landing in Lagos tot aankomst in Ibadan geen echte problemen tegengekomen. Wegens een 6uur vertraging in Heathrow (British Airways k** m*** ******) was de aankomst in Lagos wel pas om 01u00. Immigratie was te moe om moeilijk te doen, en IITA's manneke stond mij gelukkig plichtsget
rouw op te wachten, dus alles ging vlot.
Bagage nam wel zijn tijd, het duurde letterlijk uren
. Daarbij in rekening genomen dat ik op z'n Belgisch gekleed was en het 32° was: zweten, zweten, zweten. Een zwetende tomaat tussen frisse negers. Mooi.





Na 3uur overnachting in het gasthuis in Lagos vertrok ik onder begeleiding van 2 ex-militairen richting Ibadan. Het werd een stille tocht, en ik was kapot van het gebrek aan slaap. Ben daar beginnen beginnen knikkebollen, zodanig erg dat één van die gasten bezorgd vroeg: "Sir, are you allright?"...

Wat ik dan toch in momenten van helderheid heb kunnen waarnemen langs de weg was redelijk hallucinant. Chaos. Meer kan ik er spijtig genoeg nog niet over vertellen.




Uiteindelijk dan aankomst in IITA HQ Ibadan, waar ik zeer goed onthaald werd.
Heb ook die eerste dag al mijn dichte collega's leren kennen en moet zeggen dat ze allemaal heel goed meevallen. Wat toch ook belangrijk is aangezien ik hier voor drie maanden met ze opgescheept zit:)

Mijn eerste dag was het een ganse dag handjes schudden en mensen leren kennen. Ze zitten hier met een personeelsbestand van meer dan 800 man, waaronder een dikke 50 internationaal is. Het complex is ook gigantisch groot (1000hectare). Heel wat om op te nemen dus.
Wat mijn taken betreffen moet ik mij eerst en vooral verdiepen in de materie waarmee men hier bezig is. Veel lezen dus.
Daarenboven belast met de 'Bulletin'. Soort van wekelijkse nieuwsbrief die mij dwingt tot het leren kennen van alle projecten die hier gaande zijn.
Verder nog gehoord dat ik me zal moeten bezig houden met press releases, nationaal en internationaal. Geen tijd voor verveling dus...

Ma bon, als je al tot hier gelezen hebt, proficiat. Zal nog iets sparen voor andere keer.

JW


6 opmerkingen:

Serge Cornelus zei

Die foto's... dat lijkt toch wel een beetje op West-Vlaanderen, toch? Succes verder!

Anoniem zei

vinden(oma incluis)het boeiend dat wij op die manier je verblijf aldaar kunnen volgen!XX

Heleeenn zei

Hee grote neef!
We waren dit weekend bij je ouders en die hebben meteen even heel trots je blog laten zien =)
Echt supervet, zo'n internationale stage! Ik ben benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken.
Veel plezier en succes vast voor de komende maanden, ik kom nog wel eens wat lezen.

heel veel groetjes Heleen
én natuurlijk ook groetjes van mijn papa en mama, en Jeroen =)

Vir. zei

Super super boeiend!!
ben jaloers...

Anoniem zei

Hola amigo,

Leuke blog, hopelijk komen er binnenkort meer pics op! ziet er wel tof uit, zal een superervaring zijn wss!

Enjoy your trip!

Grtz,

Tobit

PS: Indien mogelijk: voor mij zo'n klein aapke om te laten rondlopen op mijn kot :)

Emmanuelle zei

amai, ik heb een beetje schrik van die neger met zijne bazooka, pas maar op é!

Maar geniet natuurlijk mag je ook niet vergeten te genieten van deze unieke ervaring...

ps. feel free to comment on my Bloggie